Home Camperreizen Camperreizen 2016 De Panne – Paasvakantie

Onze verblijfsplaats

Camping Zeepark – De Panne

De reis

Omdat de krokusvakantie omwille van het stormweer werd afgebroken waren we nu vastbesloten er met de camper op uit te trekken.

Na lang wikken en wegen werd besloten dat camping Zeepark in De Panne de ideale bestemming voor een driedaagse zou worden.  De camping ligt vlak bij het centrum van de Panne en gewoon naast het strand wat de ochtend- en avondwandeling met Milo een stuk prettiger zou maken.

Onze nationale weersvoorspellers beloofden voor zaterdag een schitterende 14° en een zonnige dag. En hoewel er voor maandag een fikse storm werd voorspeld besloten we toch door te zetten.

We vertrokken op vrijdagavond.  Bij onze aankomst op de camping iets na achten kregen we een plaats vlak achter de receptie toegewezen.  Jammer genoeg bleek die plaats behoorlijk te zijn verzand door stuifzand.  De achterwielen  van de Enterprise zakten behoorlijk weg, de voorwielen groeven zich in.  De camper stond schuin en bij het plaatsen van de blokken onder de voorwielen werden die gewoon in het zand begraven.  We besloten dus maar een andere plaats te vragen.  Uiteindelijk konden we terecht op de camperplaatsen meer achteraan op de camping.

Zaterdag begon met een korte wandeling en een bezoek aan de markt in de Panne.  Dat leverde ongepelde garnalen en hondshaai op voor het avondmaal en lekkere platte kaas met radijzen en lente uitjes voor ’s middags.  Uiteraard werd onderweg gestopt voor het nuttigen van een paar lekkere Rosenbach’s.

’s Namiddags nog een wandeling gedaan naar Sint-Idesbald, maar dat viel al bij al wat tegen.

Jammer genoeg werd de beloofde 14° niet gehaald, maar al bij al werd het wel een mooie nacht.

Zondag na het ontbijt trokken we opnieuw naar de Panne waar we kippendijen kochten voor het avondmaal. Uiteraard werd er gestopt in onze ‘stamcafé’ om de vochtreserves opnieuw aan te vullen met Rodenbach en Leffe.

’s Namiddags werd voorbehouden voor Gent-Wevelgem en uiltjes knappen.

De nacht van zondag op maandag verliep bijzonder onstuimig.  Stormwind en gietende regen geselden de camper die bijna onophoudelijk over en weer stond te wiegen.  Een nacht om snel te vergeten.

Gelukkig was het weer ’s ochtends een heel stuk beter.  Vanuit Frankrijk werden de wolken weggeblazen.  De wind bleef het zand opstuiven maar het was overwegend zonnig.  Goed genoeg om nog snel een bezoek aan de Panne te brengen vooraleer de terugreis aan te vangen.

Lees ook

Paasweekend aan zee
Ondanks de minder goede weersvoorspelling voor zondag en maandag hebben we voor het weekend een plaatsje geboekt in camping Zeepark in De Panne.  Vlak bij het strand en op 500m van het centrum: het klinkt veelbelovend. Camping Zeepark - De Panne ...
Meer...
Geen weer om te zonnen
Camping Zeepark - De Panne Ondanks de schitterende voorspellingen is het toch bewolkt en aan de frisse kant. Camping Zeepark is wat aan de sjofele kant, maar vanuit onze 'slaapkamer' hebben we wel zicht op zee. Vanmorgen leuk gewinkeld op de markt in De Panne. Vanavond staat er hondshaai op ...
Rock and Roll nacht
Camping Zeepark - De Panne Debosere had gelijk.  Het stormt.  De wind huilde de ganse nacht om de camper heen en deed hem wiegen alsof we ons op een stampende zee bevonden. Gelukkig werd geen van ons zeeziek en bleek het voor Milo helemaal geen probleem. Vanuit Frankrijk is de ...